Tanpınar’ın doğumu da bir Mahur Beste

mahur beste

Tanpınar’ın yıllardır gam dolu kelimelerle hakikatin, medeniyetin gizli kalmış veyahut esrar-ı bilinmemiş hakikatlerini okuyarak idrak etme sürecine girdiğim eserleri, ahir dünya’ya bırakılacak en güzel eserleri…

Bu en sevdiğim, yarım kaldığına inandığım;” Mahur Beste Bir çarkçı yüzbaşısı olan Talat Bey bu eserini karısı kendisini bıraktıktan sonra yazmış olduğu,beni müthiş etkileyen bir paraftır;

“Siz kainatın etrafınızda dönmesini istiyorsunuz. düşünmüyorsunuz ki hayat sizi mahrekinin dışına atmış. hayat kimsenin etrafında dönmez, herkesle beraber yürür…

Nasıl olur da tek başınıza sizinle kalabilirim? Biliyorum şimdi bana ‘o halde bu benim hikayem değil artık’ diyeceksiniz.

Evet, öyle, artık sizin hikayeniz değil. Sizin hikayeniz olarak başladı, fakat arkanızdan o kadar büyük bir kalabalığı sahneye taşıdınız ki, sizin hikayeniz olmaktan çıktı.

Hepinizin hikayesi, daha doğrusu yaşadığınız, yaşadığımız devirlerin hikayesi oldu.

Bu kadar kalabalığı bir insanın etrafına toplayamazdım.

Madem ki bahis açıldı, şunu da söyleyeyim: Tek kahramanlı hikaye artık canımı sıkıyor. Nihayet son cümlenize cevap vereceğim. “hem artık çalışmıyorsunuz, beni yarım bırakacaksınız diye korkuyorum.”

Hayır, yarım kalmayacaksınız.

Yalnız etrafıma çok insan yığıldı.

Hepsi birden konuşuyorlar…

Benim sözümü kendiniz tanımlamaya kalkmayın.

Ben onların sesini orkestralamaya mecburum.

Bu iş bitene kadar sabredeceksiniz.

Dışarıdaki dostlarınızdan biraz uzakta kalacaksınız. Bu işte benden daha sabırsız olmağa hakkınız yok…

Hoşça kalın. daima dostuz, buna inanın”

A. Hamdi Tanpınar

Mahur Beste

Bir Cevap Yazın

