Yalnızız

İntihar intihardır ve başka bir şey değildir.
İntihar ediyorum. Kendi kendimden nefretimin çerçevelediği ve çirkinleştirdiği bir dünyada yalnızım”  Peyami Safa – Yalnızız

Öyle yaşam henüz birini, öteki yapmadan ben bu kitabı okuyanlar – okumayanlar olarak yapmıştım ayrımı. Bundan tam 9 yıl önce. Çok değer verdiğim biri benim elime tutuşturmuştu. Hissizlik ve Hiçlik arasında gezinmenin tatlı bir acı verdiği,  o acıyla yaşadığım zevkle aydınlanan zihnimi aralamıştı.

Öyle bağlanmıştım ki, uyumadan tüm gece hem merak ederek bir an önce ne olduğunu anlamak, diğer yandan biterse diye hüzünlenerek getirmiştim geceyi… Safa’nın ilk okuduğum romanı. Belki de Türk edebiyatı denen o müsbet kelimeyi idrak etmeye yönelik bir hareketti benim için.

Bir de kitapta Teyfik Fikret’in bir şiirinden alıntı var ki “arşı geç ferşi atla sidreyi aş gör ne var maverada ibrethiz” bu da kitabın sonuna gelince içinizi kavuruyor.

Bir Cevap Yazın

