Hugo, Profesyonel, Randevu!

Geçen Haftanın yoruculuğu, zihinden öteye gidemese de sevgili Doğan Yürük dostumun şiddetle önerisi ile HUGO filmine gittim. 2011 yılı içerisinde bir çok film izlememe rağmen duygu akışındaki çaprazlığı ruha müthiş bir ahenk veren film az rastlanır. Küçük bir çocuğun gözünden kalbine giden umutlu bir serüveni, elinde anahtarı olmadan onardığı bir mekanik bir yapıyı tamir ederken  kalbini de onaracağı inancı tüm olumsuzluklara rağmen taşıyan ve süpriz bir hikayeye kapı aralayan ve görüntüleri olağanüstü ekipmanlarla yapılmış, tekrar izlenesi bir yapıt HUGO!… (Pazartesi)

“ben senin sayende çok şey öğrendim.
sen kendi sayende her şeyini yitirdin.”

PROFESYONEL  

Evelliyatından Yetkin Dikicilerin oyunculuğuna itimadım tamdır. Mavi Gözlü Dev olmadan önce bilirim kendinlerini… Ancak Devlet Tiyatrolarında salonu tıka basa dolduracak oyunlar pek olmadığını da bildiğimden nicedir, normal bir vatandaş gibi bilet bulup 2 yıldır bu oyuna gidemiyordum. Sonrasında Halkla İlişkiler birimini arayıp, durumu izah edince Basın’la alakadarlığımızdan ve Protokol’den Taksim Küçük Sahne’de izleyebildik PROFESYONEL’i..

Benim ilk defa tiyatro oyununu izlediğim Yetkin Dikiciler ve Bülent Emin Yarar , daha çok oyunda yer almalı…G özlerinizi sahneden bir saniye ayırmadan akıp giden monologlar, sahnede muhayyer duran eşyalar ve sürekli hareketli bir hava tek perde oyuna odaklanmanız da o kadar tesiri etki kaplıyor ki oyuncuların sürekli terlemesi ve boncuk boncuk dökülmesi pırıltı katıyor etten sarılı ruha…

Oyun,  Duşan Kovaçevic’in 93 yılında yazdığı ve Yugostavya’daki sosyal – kültürel değişimi ele alırken bunu mizah ve dramı birleştirerek gerçekleştiriyor. Diyaloglarda sağlam bir edebiyatın gözden kaçmadığı oyunda 20 yıl önce oğluna yazdığı mektubu okuyunca, annesinin ” sen gittin, ben hasta oldum. bu hastalığın ilacı yok. yaşlandım gözlerim iyi görmüyor artık, mektubunu sen getir, bana okursun…” dediğinde Yetkin Dikiciler’in mavi gözlerinden damlayan yaşlarla, Oğluna hiç bir zaman onu çok sevdiğini söyleyememiş ve ülkeyi terk ederken kalmasını sağlayamamış bir babanın içindeki ukteleyle, kendine verdiği bir sözü yerine getirirken pandoranın kutusunu açarcasına samimiyetini gözler önüne seriyor.  Oyunculuk harika! Sahne Harika! Metinler müthiş! Işıl Kasapoğlu ve oyun zaten Profesyonel! Amaç ta o zaten “Birazcık Profesyonel Olmak!  (Salı)

 

Rendez – Vous 14. Festival!

Hep sorarım açılış ve ödül gecelerine giderken. Neyi ödüllendiririz biz halk olarak? Neyi daha çok sahiplenir neyi vazgeçilmez kılarız Sinema’da?

3 yıldır düzenli olarak katıldığım Türsak Sinema Ödül Törenlerinde insanların ödül almasını büyük bir sevinçle izler, sonra yaptıkları konuşmalardan anlamlar çıkarmaya çalışır, Türk sineması nereye gidiyor böyle sorularının gelişi güzel konuşulduğu festivalleri pür dikkat takip ederim… Ama bu son zamanlarda gülünç gelmeye başladı.. Ya artık gide gele yapılan etkinlikleri komik bulmaya başlıyorum yada her geçen sene daha çok profesyonel olmaya çalışacaklarına, iyi hazırlanacaklarına sahnede tökezlenen durumlara iyimser bakamamaktan sinirleniyorum.

Bir yandan iktidara nasıl yaranacağını seçemeyen yöneticileri diğer yandan kendisine ödül takdim edenlerin hiç birinin o ödül alan kişinin hiçbir filmine vakıf olamayışından, hazırlanan programdaki bütünsüzlük ve Yeşilçam anılırken fazlasıyla orada kalmaları! Sinema camiasından insanlarla karşılaşmak ve tanışmak, hasbihal etmek güzel de birbirine kıyafetlerini göstermek için gelen kemsi anmak istemiyorum!

Vel hasılbu kadar kelamdan icaze festivalde Şener Şen’i görmüş olmak, aynı ortamda solumak benim için ziyadesiyle mükemmel, siyasetçilerin sürekli prim yapmak için bu projelere sponsor olduklarını seyircilerin gözüne çarpması bir o kadar sinir bozucu ve komik olmuştur. (Çarşamba)

 

 

 

Bir Cevap Yazın

