OCAK 2010


Bir kadın olarak ülkem yok .Bir kadın olarak,bir ülkem olsun istemiyorum.
Bir kadın olarak,bütün dünya benim ülkem” V. Woolf

Yapısal olarak melankolik bir ruh haline sahip olmam, acı çekmeden huzura eremeyeceğimi sabitlemiş bulunmaktayım. Bu yıl bir sürü kitap okumayı diliyor ve istiyorum, sahi çok mu basit çok mu bencil? Bilmiyorum. Detaylandırmadan düşünmek, hızlı düşünürken sek sek atlamayıp, Samatya sokakları gibi rengarenk olmayı diliyorum. Kimsenin artık renklerimi çalıp gitmemesini, ailemin varlığının hayatımdaki en değerli şeyin olduğunu deffatle hatırlamayı diliyorum. Sevmeyi, sevilmeyi… Sevginin hakkını verenle kalmak istiyorum…

9 Ocak, – Şair ile Yazar

H.Edip Adıvar ve Cemal Süreyya’nın ölüm yılı. Adıvar’ın mevcudiyeti olmasa, nasıl çıkardım gençlik yıllarımın, kör cahil karanlığında aydınlığa… Süreyya’nın şiirleri durmasa derin uykulara dalmadan önce, nasıl yumardım gözlerimi … Onlara ve deffaatle varlıklarına şükrediyorum. Sonrasında sanırım içimde sabrın sınavını veriyorum bu ay, bol bol okuma ve izleme, oyunu bitirmekle geçiyor zaman…

28 Ocak – Anılma!

“ Sevgi insanın kimyasına dokunuyor. Kimi zaman merhem olacağı yerde büsbütün boşalan yolların ortasında bırakıyor. Karşımızdakinin hisleri sözcüklere merdiven dayayadursun, tüm yokuşlar tek bir çehreye dem vuruyor. Hep şiirini henüz yazmamış bir şaire bu özlem!”

Lale Nişanlandı, hengame cümbür cemaat süslendik!

31 Ocak – Dank

Nasıl başarıyor insan? Sorgulamadan uyumayı, lütufların sebebiyetine nisyanı, ölümü hatırlamamayı, başarısızla isyansızlığı, cana vurgunu, bile bile ateşe düşmeyi sahi nasıl lügatine yuvarlayabiliyor?

Bitirilen kitaplar:

Oblomov : İvan Aleksandroviç Gonçarov

Aşk ve Öbür Cinler: Gabriel Garcia Marquez

Bir Yazarın Güncesi :  Virginia Woolf

Amat:  İhsan Oktay Anar

Bir Cevap Yazın

