Biz Buna Konuş(ma) Diyoruz

 Gökyüzü gibi bir şey şu çocukluk
 hiç bir yere gitmiyor.
Edip Cansever
Neden böyle olduğunu sorma ne olur, bende “bilmiyorum” diyorum.Herkes kelimeleri kullanabilir,buna biz konuşma diyoruz. 
 
Ancak ben sana şimdi bunları açıklayamam. Anlatamam…
 
Anlatmayı denesem, nerede kopacağını bilmediğim bu halkanın önüne geçemeyeceğim; bundan susacağım bir sır gibi…
 
Vaktiyle neresi olduğunu bilmediğim bir yerden uzanan bir ses; hişşt!
 
Sonrasında minik elleriyle boynuma dolanan eller; pişşst…
 
Seni gördüğümde içimde uyanan sesin henüz ritmini tutamadım ama mandolin ile arp armonisi sanırım yada …
 
Ya da, yoktu aslında ; melodinin ismi de…
 
Her şeyin bir sesi vardı; dolap kapağının, gece yarısından sonra TRT3’den çıkan tizin ,annemin dikiş dikerken ayağının yörüngesiyle
haraket eden makinasın,bandını uzun zamandır bulamadığım daktilomun,bir iki dakika farkla kaçırdığım otobüslerin lastik sesi…
Dilencinin yalvarırken kula kullandığı nağmesinin bile…
 
Hepsinin ahengi de rengi de belliydi de ; seninkini bulamadım…
 
Ve aradım yıllarca, sordum sokak adlarına; isimleri cisimlerine ağır gelen suretlere…
 
Lakin karşılaşmadım. Denk düşmedi,düşüremedim ve yahut.
 
Gökyüzü ütüsüz, çimenler dürtüsüz… Geçmisimde bozguğum o dengeyi yalnış gezegende arıyorum!
 
Arıyorum da anlatamam sana hepsini, sen de sorma ne olur?
 
Derin bir sessizlikte bırak beni, yanımda bir kaç oyun kitabı kalsın bir de, şiir…
 
Asaf ile Süreyya yeter! onlar da yalnızdı benim gibi,senin gibi…
 
Yani sevmeyi beceremeyip,birbirini inciten bizim gibi…
 
Henüz hikayemi anlatmadım sana,kim bilir belki yazarım.
 
Anlatmayı seçeceğim gün açacağım La vie an Rose’yi, Louis Armstrong sabrıyla…
 
O, şarkıya girmeden piyanonun ikinci değişim sesiyle açıklayacağım; sesini…
 
Henüz hangi kelimenin bu notaya denk geldiğini bilmiyorum. Hangi nota,hangi düş kırıklığını taşır bilmediğim gibi…
 
Ama diyorum ya bir defa da olsa deneyeceğim…
 
Sanırım bu ay sancılı ve hızlı geçecek, belki de bu yaş!
 
Acı çekmekten mutlu olan insanlar bunu değiştirme şanslarının olduğunu bilseler de değiştirmeyecekler.
 
Değişmicekler çünkü…
 
İşte bu hikayenin başı bunla başlayacak,sesi ise henüz belli değil.
08/08/09
  
Bir Cevap Yazın

